ActiveCampaign is een e-mailautomatiseerder waarmee je gemakkelijk en snel campagnes en zogenaamde ‘automatiseringen’ kunt versturen. Dit laatste houdt in dat de ontvanger mailings krijgt die horen bij het vooraf uitgedachte pad dat hij bewandelt op de website of die horen bij de hyperlinks waarop hij klikt in een eerste campagne. Of je nu gebruikt maakt van een campagne of een automatisering, je wilt zeker weten dat je mailing gelezen wordt en niet verdwijnt in de spamfilter.

Als je kiest voor e-mailmarketing, wil je natuurlijk graag dat je bouncerate zo klein mogelijk is en dat de mailing de ontvangers ook goed bereikt. In dit artikel geven we een drietal tips en trucs om dit goed in te richten.

Tip 1: verwijder inactieve ontvangers

De meeste grote serviceproviders bezorgen e-mails probleemloos als deze e-mails naar veel contacten gaan die de mailing ook daadwerkelijk openen. Als er veel inactieve contacten (mensen die je mails nooit openen) in je mailinglijst staan, zal de serviceprovider je mailing als ‘ongewenst’ beschouwen en dus sneller overgaan tot het verplaatsen van de e-mail naar de spamfolder.

Zorg er dus voor dat je goed scherp houdt of er in je lijst veel ontvangers zijn die je mailing niet openen. Selecteer en verwijder deze inactieve gebruikers voor betere bezorgresultaten.

Tip 2: Personaliseren en verleiden

Zorg ervoor dat je mailings gepersonaliseerd worden. Op die manier heb je grote kans dat de mailing beter geopend en gelezen wordt, waardoor je het probleem van inactieve gebruikers vermijdt. Met ActiveCampaign is het bij automatisering mogelijk om meer gespecificeerde e-mails te sturen naar ontvangers met bepaalde interesses.

Door een label (een ‘tag’) te hangen aan een ontvanger, kun je ervoor zorgen dat hij of zij alleen een mailing krijgt over een onderwerp waarin de ontvanger ook daadwerkelijk geïnteresseerd is. Op die manier maak je snel en gemakkelijk een goede selectie en voorkom je inactieve gebruikers. De ontvangers krijgen immers een mail over een onderwerp waar ze ook daadwerkelijk in geïnteresseerd zijn.

Natuurlijk zijn deze labels en het versturen van de juiste mailing naar de juiste doelgroep belangrijk, maar alles valt of staat ook met wat je in je mailing zet. Als je de lezer content stuurt waarmee je hem kunt verleiden de mailing te openen (en dus relevant voor hem is), dan sta je natuurlijk al met 1-0 voor. Stuur je herhaaldelijk alleen maar reclameboodschappen of aanbiedingen, dan zal de interesse al snel afnemen.

Tip 3: Gebruik de functionaliteit om spamfilters te testen

ActiveCampaign heeft een speciale functionaliteit, waarmee je, voordat je je campagne verstuurt, kunt controleren of de mailing mogelijk voor problemen gaat zorgen bij spamfilters.

De functionaliteit test als het ware je mailing en controleert of er zaken instaan of juist ontbreken, die van invloed kunnen zijn op de bezorging ervan. Sowieso is het handig om geen gratis e-mailadres zoals een @gmail.com of een @yahoo.com te gebruiken als adres waar vanuit je de mailing verstuurt. Dit soort mailings belanden namelijk bijna standaard in de spambox.

Kunnen wij je helpen met het inrichten van je ActiveCampaign funnels? Laat het ons gerust weten in de chat, wij kijken graag met je mee.

Wil je meer weten over ActiveCampaign? Bezoek dan zeker even deze pagina, waarin we haarfijn uitleggen wat ActiveCampaign is en wat de mogelijkheden zijn.

Share This

Deel dit bericht...

Deel dit bericht met je vrienden!

Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten