Selecteer een pagina

Het sturen van geautomatiseerde e-mails naar grote groepen ontvangers is tegenwoordig niet meer weg te denken in het werk van marketeer. Maar niet alleen grote organisaties met een goed bemande marketingafdeling werken met e-mailautomatisering, ook het mkb en zelfs de zzp’er heeft de weg van het zenden via e-mailautomatiseerders inmiddels gevonden.

Met systemen als ActiveCampaign, MailChimp en AWeber kun je een grote bulk aan berichten, bijvoorbeeld voor een speciale campagne of simpelweg de wekelijkse e-zine, snel versturen. Toch ontbreekt het veel van deze systemen aan het targetten van de ontvanger, juist op speciale interessevlakken.

Dit is waarin ActiveCampaign zich als e-mailautomatiseerder positief weet te onderscheiden van zijn concurrenten en het als het ware het ‘gouden ei’ van de e-mailautomatisering maakt. Bij dit systeem is het namelijk wel mogelijk om rekening te houden met specifieke kenmerken van ontvangers en vooraf te selecteren op bepaalde, onderscheidende interesses.

Wat is ActiveCampaign?

ActiveCampaign is een degelijk en dynamisch e-mailautomatiseringssysteem dat je kunt gebruiken om snel en simpel marketingcampagnes en salesfunnels op te stellen, te bewaken en de resultaten van je campagne of funnel te analyseren. Een van de onderscheidende kenmerken is dus de mogelijkheid om selecties aan te brengen binnen de groep ontvangers van je mailing. Daarnaast kun je met het systeem uit twee ‘smaken’ kiezen: ‘campagnes’ en ‘automatiseringen’.

Campagnes en automatiseringen versturen

Een campagne is vergelijkbaar met de eenmalige mailingen die je ook met andere systemen kunt versturen; een mailing naar een grote groep (vooraf geselecteerde) ontvangers. Binnen ActiveCampaign zijn templates beschikbaar waarmee je de mailing kunt vormgeven. Een automatisering daarentegen is als het ware een geheel uitgestippeld pad aan e-mails die een ontvanger in zijn mailbox ontvangt.

Welke -emails de ontvanger krijgt, hangt af van welke routing hij volgt binnen de website of op welke hyperlinks hij in de initiële mailing klikt. De e-mails worden allemaal geautomatiseerd verstuurd binnen deze flow. Op die manier kun je al vooraf een heel pad uitstippelen van mailings die bij een bepaalde routing horen.

Zelf aan de slag met ActiveCampaign

Wil je zelf aan de slag met ActiveCampaign? Dan hoef je je geen zorgen te maken dat je verzandt in een woud van ingewikkelde processtappen; het systeem beschikt over een duidelijk dashboard en is intuïtief te bedienen.

Op onder andere YouTube staan interessante tutorials waarmee je niet alleen de basisbeginselen van het systeem snel onder de knie krijgt, maar waarvan je ook kunt leren hoe je ActiveCampaign optimaal gebruikt voor jouw type mailing. Daarnaast worden er online een aantal goede, gratis tutorials aangeboden op diverse websites en is het mogelijk om een gratis proefaccount aan te maken, zodat je ActiveCampaign twee weken lang kosteloos kan uitproberen.

Wil jij aan de slag met ActiveCampaign? Vraag dan hieronder de 14 dagen trial aan, zodat we jou hierbij ook kunnen ondersteunen.

Automatisering in Activecampaign

Automatisering in Activecampaign

Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten